Helgens utställningar.

 
Ska jag ta mig tiden att skriva lite om helgen som var, kanske!
En härlig hundhelg kan man kalla det!
Lördagen böjrade inte så jätte tidigt för att vara en utställningsdag.
Bedömningarna började kl 10 i Nordmaling. Så man hade mycket tid att vakna i sin egen takt äta frukost och packa in i bilen. Hela vägen upp satt jag och grubblade på om jag skulle ställa Jilla eller inte. När vi kom fram så hade jag inte kommit fram till något vettigt alls tog en behovs promenad med vovvarna och Jillas klo började att blöda. Då var jag säker på att det är ingen idé att ställa henne då klon blöder av ingenting. Mamma såg att jag var lite deppad och gick och frågade några som jobbade på området och dom frågade domaren som inte skulle bry sig om det var lite blod på ena tassen, så Jillas skulle ställas iallafall.
Julle och jag gick in i ringen och han skötte sig riktigt bra för att vara Julle. Kanske träningen med Nina och Hera har gett resultat. :D
Vi var ensama i juniorklassen men fick Excellent 1:a och ett Ck! Duttig liten Julle.
Väntade på resterande hanar och sen var det in i bästa hane och där slår lille plutt till med att bli 4:e bästa hane. :)
Jillas tur inte så stora förhoppningar men roligt att visa upp henne iallafall. Jilla fick Excellent och vi fick vänta på de andra tikarna. In igen för att bestäma ordningen och Jilla tog första platsen med ett CK. Yaaay!
Bästa tik blev vi placerade som nr 2! :D Min älskade brud kan. Och måste igen skryta hur jävla bra hon står i ringen. Vilken stjärna!
Hem igen för att slappa någon timme och sedan iväg på jobbet! Första hemma matchen för året och ett nästan helt nytt crew i våran bar!
 
Söndagen var inte alls lika lugn och "ta det i egen takt" morgon. Utan mer slänga på sig ansiktet och kläder ta frukosten i bilen och rulla mot Umeå halv 8.
Otroligt fint väder var det. lagom varmt och solen var framme. Som vanligt var det en ganska lång väntan då vi alltid är ute i god tid. Men det är trvligt!
 
Först in i ringen var Julle ensamen idag igen!
Ett Excellent tilldelades lille man idag och domaren sa att inget ck idag då han måste växa på sig mera. No Shit!
Jilla in i öppen tikar endast två den dagen. Även idag ett Excellent 1:a och Ck. In i bästa tik och domaren placerar henne på första platsen för att sedan säga att vi skulle springa ett varv. Sedan två och två fram och tillbaka. Ställer upp hundarna han kollar på dem och säger till Jilla. - Du vinner även fast du står som charlie Chapplin! :D Yaaaaaay! Berättar för domaren att hon är operared i båda armbågarna och därför står hon lite konstigt.
In igen och ska slås om BIR och BIM. Där Jilla slår ut hanen och står som BIR för dagen! Dubbel Yaaay!
I BIS finalen går det inte lika bra Jilla åker ut som 7:a men inte gör det mig något alls, Jilla fick äntligen vinna och jag fick ett kvitto på att hennes problem med rörelserna inte verkar existera något mer. Det betyder mer än något pris i världen!
Jag verkar göra att bra jobb med min vovve! All träning ger resultat!
Kritikerna finns inne på hundarnas hemsida!
 
Tråkigt är att foto sidan ligger nere sedan en månad och jag vet inte om den kommer upp igen. Hade lånat pappas kamera i helgen så kul att fota med ett annat objektiv så man slipper vara i hundens nylle för att få bra bilder. Men bilder finns inne på FaceBook.
                                  
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0