Året som gick och kom.

 
Ja här händer det inte särskillt mycket måste jag ju påstå.
2012s dagar har tagit slut och 2013s har börjat.
Mitt intresse för både bloggen och hemsidan har som försvunnit för tillfället. Det kanske kommer tillbaka!
 
Satt iallafall och funderade på en "årsresume" för mig och Jilla. Ja Jullen också för den delen, han har ju som gjort mer än Jilla under 2012.
 
När vi klev in i 2012 så hade jag inte direkt några mål för mig och Jilla bara att hon skulle få fortsätta vara frisk och tränas på den nivån vi klarar av. Och det gjorde vi under hela året.
Jillas utställnings år gick bättre än någonsin innan.
På 3 utställningar fick hon:
- 3st CK
- 1st andra bästa tik
- 1st bästa tik och
- 1st BIR säger ganska mycket tycker jag.
 
Men några nedslag har vi också haft under året som gick.
Jilla halkade på en isfläck och var dynghalt. Jag såg att vår sista stund tillsammans var kommen, men vi klarade det!
Duxen fick gå över regnbågsbron. (usch vad ont det gör)
Jillas mamma (Lilla) och bröderna (Jamo och Jambo) fick även dom gå över bron. (har fortfarande inte fattat det)
Men nu är det ett nytt år så nu ska vi ta nya tag. Iår vågar jag nästan göra en mål lista. Som ser ut som sådan
- Ta oss ut på tävlingsplanen
- LP1
- Fortsätta med utställningar
- Njuta av livet till 100% :D
 
    
 
 
 
Jullen då?
Jo han har ju kommit med dunder och brak inte alltid helt smärtfritt men. ;)
Julle har under sitt första år hos oss klarat av.
- 1:a med hp på Rottweilerklubbens årsmötesutställning
- 1:a hp BIR och BIS valp 3
- VV1 6-9 månader SSU (Svensk Segrar Utställning)
- 4st Excellent
- 1st Very good
- 3st CK
- 1st 4dje bästa hane
- 1st 3dje bästa hane
- 1st 2a bästa hane
- Röntgen (HD A/A ED 0/2) Mindre roligt
 
Julles planer under året är ett Mh, mer träning i både lydnad och spår. Förhoppningsvis ett viltspårs championat och hinns inte det med så iallafall någon start. Utställningar och ett till besök på SSU!
          
 
 
Jag då?
Mina egna mål (kan ju inte bara ställa krav på hundarna måste ju ställa några på mig själv också). Lägga mer tid på att träna hund, skriva tränings scheman. Lära känna Julle på ett bättre sätt så utställningarna går ännu bättre (Inget hopp, studs och bitande). Bli gladare i mig själv!
 
     
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0