Året 2013

Ska man försöka sig på en års resumé kanske!?
Året har ju inte alls varit som jag hoppades och trodde när 2013 började. Man ska kanske börja med det som jag ville göra under 2013. Jilla skulle startas i lydnads ettan. Datum satt sen flera månader bak men kände att vi var inte riktigt där än, så nytt datum sattes. Men då kom Jillas urinvägsinfektion tillbaka och veterinären trodde på något annat. Ett ultraljud gjordes och cystor hittades i en äggstock, operation bokades och lydnadsstarten flyttades ytterligare framåt inget datum planerade jag in då jag inte visste hur lång tid det skulle ta att komma tillbaka efter op. Under sommaren sågs något konstigt med Jillas rörelsemönster och flera månader senare får jag veta att hon troligtvis har artros i den innersta tån (nedanför sporren) på höger fot. Varför många månader? Jo för att matten målar fan på väggen och tror att hon inte ska få ha sin hund kvar om man går till vet!!!
Vi har även tagit ner Jilla i vikt inte för att hon är tjock men för att hon ska hålla. Så nu ligger vi på stadiga 39,7kg ist för 42,8kg. Hon är i så fin form att jag tror att jag måste testa henne på en utställning till! ;)
Åter till resumén!
Så lydnaden är väl det enda som vi inte gjort på vår lista över 2013.
Vi var på utställningar eller två stycken med strålande resultat för mattes <3
Två excellent
Två ck
1st bästa tik 2:a
1st R-CACIB
Njuta av livet gör vi varje dag. Hur kan man inte det när man har världens absolut bästa vovve?
 
2014 då?
-Jag skulle vilja tävla om det blir en inofficiell på klubben eller en officiell det bryr jag mig inte om vill bara visa upp henne.
- Utställning Så som hon älskar att showa i ringen så kan man ju inte hålla henne från det. ;)
- Njuta och vara frisk!
 
     

Jullen då?
Mh har gjorts med konstigt resultat på skotten men vad ska man göra? Testledaren dömer. Men att en "skotträdd" hund kan stå på nyårsafton och titta med beundrande ögon på raketerna som skjuts från grannen, en gåta för mig.
Utställningar har han också varit på med blandat resultat.
7st Excellent
1st Very good
2st ck
1st bästa hane 3:a
SSU var vi på också. Med resultat över all förväntan. Måste nästan berätta hela den historien. Hoppas ni orkar läsa annars bara att hoppa över! ;) Vi kom till utställningsområdet i god tid för att både värma upp hunden och bli rejält nervös. Jag håller både på att spy och göra tvåan i brallan. :S I alla fall kommer vi in i ringen för första kollen att alla är där. Ut igen och sedan in som tvåa. Visar tänderna och ställer upp med matten hans utanför. Säger " Var är matte?" och han ställer upp sig hur bra som helst och där står han. :D När koncentrationen sinar säger jag meningen igen och han sträcker på sig.  Bedömningen blir klar och vi springer ett varv. Ut för att vänta på de andra. Mer nervös väntan men mindre då han skötte sig bra. :) Sedan in för att springa.
- Håll avstånden annars blir ni diskade! Hör jag ringsekreteraren ropa. Vi håller avständer till brorsan som är framför. Och efter ett tag börjar dom att ropa in fler och fler nr i ringens mitt. Men inte Julle, hann tänka att jaha nu åker vi ut. :( Men näst sist ropas hans nummer upp och in i mitten vi går för att ställa upp. Visar till mamma att ropa och han ställer upp sig. Det gruffas några hundar  bort och jag blir hur nervös som helst att han ska hänga på, men ropar till mamma en gång till att ropa på han. Hundarna som gruffar får gå ut och placeringen börjar. Domaren placerar 4:an, 3:an och nu fattar jag att det bara är Julle och en till som är kvar!!! Visar för mamma en gång till. Sen kommer tvåan och det är Julle mannen! Hur glad är man inte då?????? Etta året innan i 6-9månader och nu tvåa i unghund! Vilken resa! Tyvärr har man ju inte kunnat läsa hela bedömningen då ingen vi känner kan tyska men ska hitta någon som kan göra det.  
 
Ingen tävling i viltspår har gjorts tyvärr då han är grym på att spåra både vilt och människa! Men kanske nästa säsong?  
 
2014 för mannen då?
- SSU
- Utställning när han blivit lite mer man i kroppen! ;)
- Träna för start i någon bruksgren och lydnad
   
 
   Han har lärt sig att simma!!!

 
 
Och så har vi mig!
- Jag måste börja träna så jag känner att jag orkar Julle i ringen när han blir upphetsad.
- Våga ta mig till tävlingsplanen.
- Vidare utbilda mig för att komma närmare mitt mål.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0